Salgs- og Handelsbetingelser

HANDELSBETINGELSER

Er der noget, du er i tvivl om, er du altid meget velkommen til at:

Ringe på 42216909 eller
Send os en mail på sale@finnogko.dk

1. Registrering af dine persondata

Når du køber din første vare hos Finn & Ko IVS, bliver du registreret som bruger på siden. Vi registrerer flg. personlige oplysninger: navn, adresse, telefonnummer og e-mail.

Personoplysninger registreres med det formål at kunne levere varen til dig samt senere give dig mulighed for selv at følge dine køb hos Finn & Ko IVS.

Dine oplysningerne vil ikke blive videregivet til tredjemand, og du har altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen, ligesom du selv har ret til indsigt i samtlige oplysninger, vi har registreret om dig.

Henvendelser i forbindelse med din brugerregistrering og persondataloven bedes rettet til Finn & Ko IVS på 42216909 eller ved at sende os en mail på sale@finnogko.dk

2. Bekræftelse af ordren

Når du har afgivet en bestilling hos Finn & Ko IVS, vil vores system automatisk sende dig en mail, hvoraf det fremgår, hvilke produkter, du har bestilt. Vi anbefaler, at du gemmer eller printer mailen. Du skal dog være opmærksom på, at denne mail ikke er en juridisk bindende ordrebekræftelse. Der er alene tale om en elektronisk kvittering for modtagelse af din bestilling. Finn & Ko IVS har derfor mulighed for at annullere bestillingen som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt og lignende situationer.

Det er din faktura, der er den bindende bekræftelse af ordren. Den bliver sendt til dig pr. mail, så snart ordren er godkendt og afsendt fra Finn & Ko IVS.

3. Hvis du vil annullere en ordre

Ordrer, der endnu ikke er afsendt fra Finn & Ko IVS, kan annulleres ved at kontakte os på sale@finnogko.dk

Er varerne allerede afsendt af Finn & Ko IVS, har du mulighed for at benytte din 30 dages fortrydelsesret. Se nærmere under punkt 8.

Hvis du nægter modtagelse af en vare, er det vigtigt, at du samtidig giver kundeservice besked på sale@finnogko.dk, så vi kan følge op på dette og sikre, at du får refunderet dine penge.

4. Priser

Alle priser er i danske kroner og inklusive 25 % moms, med mindre andet er angivet. Priserne gælder kun for ordrer til levering i Danmark på brofaste eller landfaste øer og omfatter derfor ikke Grønland og Færøerne. Levering til ikke-brofaste øer kan arrangeres mod et tillæg på DKK 499,00. Kontakt sale@finnogko.dk for yderligere information. Der må påregnes ekstra leveringstid for leveringer til ikke-brofaste øer.

Der tages forbehold for afgiftsændringer samt pris- og korrekturfejl mv.

Alle vores priser er dagspriser og opdateres løbende.

Den pris, du ser på hjemmesiden, er uden fragtomkostninger og vil blive leveret med fragtfirmaer, såsom TNT, Danske Fragtmænd eller lignende.  Fragtpris tilføjes ved endelig bestilling.

5. Betaling

Betaling for bestilte varer kan ske online ved brug af PayPal eller konto overførelse.

Finn & Ko IVS trækker pengene på det kort som er brugt ved købet når varen afsendes til dig.

6. Levering

Service ydelse

Pris kroner

Levering til virksomhed adresse

0,-

Levering til privat adresse (Danske fragtmænd)

399,-

Der må påregnes en leveringstid på 1-3 hverdage afhængig af det specifikke produkt og lagerstatus.

Når du bestiller varer hos Finn & Ko IVS, skal du vælge, om du vil have varen leveret til virksomheds- eller privat adresse. varer kan ikke afhentes hos Finn & Ko IVS med mindre der er lavet særskilt aftale herom. 

Ved modtagelse anbefaler vi, at emballagen kontrolleres grundigt, så evt. fragtskader opdages allerede ved levering. Hvis varens emballage er skadet ved modtagelse, anbefaler vi, at du noterer dette på fragtbrevet, når du kvitterer for modtagelsen. Dog bør du nægte modtagelse af varen, såfremt selve varen er tydeligt skadet ved levering. Derefter bedes du omgående kontakte os på - sale@finnogko.dk eller på tlf. 42216909.

Opdager du, at varen ikke er i orden ved modtagelse, eller hvis du ved åbning opdager skjulte skader på varen (hvor der ikke har været synlige tegn på emballagen), så bedes du kontakte os på - sale@finnogko.dk eller på tlf. 42216909 hurtigst muligt og inden for rimelig tid. Vi anbefaler, at der reklameres over skjulte skader, som opdages efter udpakning, senest førstkommende hverdag før kl. 12:00, da dette letter bevisbyrden overfor transportøren væsentligt. 

For at dokumentere skadens omfang, bedes du være behjælpelig med at tage billeder af både varen og emballagen. Ligeledes bør al emballage gemmes som dokumentation for, at der har været en transportskade eller en skjult skade.
Når vi modtager din reklamation, kontakter vi dig inden for 24 timer for at aftale det videre forløb. Vi bestræber os på at behandle alle retmæssige reklamationer inden for 21 dage. Se i øvrigt afsnit 9 om reklamationer her
Ved skader/mangler må produktet ALDRIG tages i brug, før vi har truffet en afgørelse om, hvordan reklamationen løses.

Varen må stilles:
Hvis du ønsker det, kan det aftales, at varen stilles uden kvittering. Dette vil i så fald være på eget ansvar ved tyveri og evt. skader på produktet. Hvis dette ønskes, noteres det blot i kommentarfeltet i forbindelse med ordreafgivelsen.

Genlevering:
Hvis du ikke er hjemme, når fragtmanden kommer, tages varen/varerne med retur. Du skal herefter aftale en ny udkørsel igennem sale@finnogko.dk  eller selv sørge for afhentning på fragtcentral. Såfremt vi skal køre varen ud til dig igen, skal du selv afholde fragtomkostningerne på DKK 399

Gratis levering til virksomhedsadresse (DK):

Ved levering til virksomhedsadresse vil varen blive leveret af TNT.

7. Reklamation

Vi følger naturligvis de gældende regler i henhold til købeloven.

Som forbruger har du to års reklamationsret fra den dag, du modtager din vare. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, få pengene tilbage eller et afslag i pris, alt afhængig af den konkrete situation.

Det er et krav, at du reklamerer inden for "rimelig tid" efter, at du har opdaget fejlen/manglen ved varen. Reklamerer du inden for to måneder efter, at fejlen/manglen er opdaget, anses reklamationen altid for rettidig.

Ønsker du at reklamere over en vare, bedes du kontakte os på sale@finnogko.dk og medsende en detaljeret fejlbeskrivelse. Angiv venligst faktura- og/eller ordrenummer for købet af den vare, som reklamationen drejer sig om. Når vi har modtaget din reklamation, kontakter vi dig inden for 24 timer for at aftale det videre forløb. Vi bestræber os på at behandle alle retmæssige reklamationer inden for 21 dage.

Ved skader/mangler må produktet ALDRIG tages i brug, før vi har truffet en afgørelse om, hvordan reklamationen løses.

Ved returnering af en vare som følge af en reklamation betaler vi dine rimelige fragtomkostninger, såfremt skaden/manglen er dækket af reklamationsretten.

Du er selv ansvarlig for at returnere varen til vores lager.

Vær opmærksom på følgende:

Du har to års reklamationsret for bl.a. fabrikations-og materialefejl. Skulle du opdage en fejl på din vare, er det vigtigt, at du reklamerer hurtigst muligt, da det ellers kan være svært at afgøre, om problemet skyldes en oprindelig fejl, der er dækket af købelovens reklamationsret, eller om fejlen skyldes slid eller forkert anvendelse.

Viser det sig, at der er en oprindelig fejl ved varen, kan du vælge at få den repareret eller ombyttet til et tilsvarende produkt. Vi har ret til at reparere varen, hvis det er uforholdsmæssigt dyrere for os at ombytte den, og vi i øvrigt kan udføre reparationen inden for rimelig tid.

Hvis det ikke lykkes for os at reparere fejlen første gang, kan vi i nogle tilfælde have ret til at forsøge at udbedre fejlen igen. Hvis det ikke kan lade sig gøre at udbedre fejlen inden for rimelig tid, har du krav på enten at få pengene tilbage, et afslag i prisen eller at få varen ombyttet til en vare, der minder om den oprindeligt indkøbte.

Hvis det viser sig, at du selv er skyld i fejlen, eller at der ingen fejl er på varen, vil vi opkræve et rimeligt gebyr for at undersøge varen. Det er dog en forudsætning, at du personligt har fået oplysning om gebyret og dets størrelse ved undersøgelsen.

Der gælder andre salgsbetingelser, når der er givet garanti. Er der en garanti, afhænger dine rettigheder af, hvad der står i garantien. Her skal garantigiver bevise, at en fejl ikke er omfattet af garantien, derfor kan vi normalt ikke kræve undersøgelsesgebyr, når der er givet garanti. Selvom der er en garanti, har du stadig dine rettigheder efter købeloven.

Hvornår bortfalder reklamationsretten?

Reklamationsretten bortfalder, hvis det beviseligt kan påvises, at du selv er skyld i manglen/fejlen. Det kan fx være, hvis du har brugt varen forkert, eller det kan bevises, at der er blevet foretaget uautoriseret reparation. Dernæst bortfalder reklamationsretten også, hvis serienummeret er fjernet, eller hvis varen har været tilsluttet forkert eller med ukorrekt spænding/strømart.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage. Få altid en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Har du spørgsmål til reklamationsretten eller andet vedrørende handel med Finn & Ko IVS, kan du kontakte os på 42216909 eller sale@finnogko.dk

8. Fortrydelsesret

Du har som forbruger altid 14 dages fortrydelsesret gældende fra den dag, du får leveret din vare jf. § 18, stk. 1 i forbrugeraftaleloven.
Du har 14 dage til at returnere din vare efter du har oplyst at du ønsker at benytte din fortrydelsesret.


Fortrydelsesretten kan også udnyttes ved, at du nægter modtagelse af varen eller undlader at afhente varen ved afhentningssted. Har du modtaget varen men fortryder købet, kan du inden for 14 dage efter modtagelse fortryde, dog bedes du kontakte os inden på sale@finnogko.dk med besked om, at du ønske at fortryde dit køb. Efter din meddelelse om at du fortryder dit køb har du 14 dage til at få sendt varen retur til Finn & Ko IVS. Vi behandler din henvendelse inden for 48 timer, hvorefter du modtager en returformular, der skal udfyldes og vedlægges varen ved returnering.

I henhold til forbrugeraftaleloven skal køber selv bekoste eventuelle fragtomkostninger i forbindelse med returnering. Fragtomkostningerne ved returnering, hvis Finn & Ko IVS skal arrangere returfragten, beløber det sig til DKK 399,00.


Fortrydelsesretten kan kun udnyttes, hvis varen tilbageleveres i væsentligt samme stand og mængde, som da du modtog den. Hvis varen ikke returneres i den intakte, originale emballage, eller hvis du har skrevet på emballagen eller på anden måde har forringet dens værdi, forbeholder vi os retten til at fratrække en forholdsmæssig andel fra dit returbeløb, svarende til den værdiforringelse varen har lidt - typisk 20 %. Hvis varen ikke er returneret i den intakte, originale emballage, bærer du alene ansvaret for varens tilstand under transporten.

Vi overfører det endelige returbeløb til det betalingskort, der blev benyttet til at gennemføre købet eller til din bankkonto senest 14 dage efter, at vi har modtaget varen.

Ved specielt fremstillede eller tilpassede varer, beder vi kunden om accept til, at fortrydelsesretten bortfalder ved købet, idet tilpasningen påbegyndes straks derefter. I tilfælde hvor det gør sig gældende, vil du blive informeret om det inden endelig accept af ordren.

Returnerer du selv en vare, skal den altid sendes tilbage i forsvarlig emballage.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Såfremt du har spørgsmål til reklamationsretten eller andet vedrørende handel med Finn & Ko IVS, kan du kontakte os på 42216909 eller sale@finnogko.dk

9. Forbehold og ansvarsfraskrivelse

Finn & Ko IVS tager forbehold for eventuelle afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl, tekniske fejl, udsolgte varer og force majeure, herunder arbejdskonflikt og mangler ved eller forsinkelse af leverancer fra underleverandører.